سرب و اقتصاد

 

کشور ایران با داشتن معادنی مانند انگوران و مهدی آباد که دومین معدن بزرگ جهان از نظر داشتن سرب و روی هستند  می تواند نقش مهمی را در اقتصاد و هم چنین صادرات کشور با این دو عنصر کارآمد در طبیعت داشته باشد چرا که حیات بسیاری از کارخانه ها در سراسر جهان به شمش سرب و روی وابسته است . امید است که با استخراج و اکتشاف سرب و روی بتوان محصولات بیشتری را به مرحله ی ذوب رساند و در رشد و شکوفایی اقتصاد کشور با کمک صنعت صادرات بتوان گام های موثری را برداشت .

ایران توانسته است رتبه ی پنجم را در جهان به لحاظ تولید شمش سرب به خود اختصاص دهد و این عنصر ارزشمند را به کشور های دیگر صادر کند.

 

شمش سرب

 

شمش سرب که در حقیقت یکی از محصولات جانبی است که از فلز روی به دست می آید و تعدادی از کارخانه ها که در زمینه ی تولید و تهیه ی روی فعالیت می کنند از باطله های این فلز سرب و نقره تهیه کرده حال آن که عده ایی هستند که این سرب را به شمش سرب تبدیل می کنند و از آن برای مصارف مختلف استفاده می کنند .

اما مشکلی که در این میان وجود دارد این است که تعدادی از این کارخانه ها به فناوری های جدید مجهز نیستند و متاسفانه با تولیدات خود به محیط زیست آسیب می رسانند که می توان با به روز کردن این کارخانه ها به فناوری های جدید و روش های نوینی که وجود دارد جلوی بسیاری از ضرر ها و آسیب هایی وارد شده به طبیعت را گرفت .

بیشترین استفاده ایی که از شمش سرب می شود در بخش باتری سازی است که کاربرد بسیار دارد و فروش شمش سرب در این بخش با استقبال بی نظیری مواجه است .

 

شمش سرب

 

لازم به ذکر است که با سمت و سوق دادن کارخانه ها به سویی که مجهز به تجهیزات نوین و به روز شوند می تواند به این صنعت رونق بسیار داد و شاهد صادرات بیش از قبل در این حوزه بود با توجه به اینکه ذخایر بزرگ سرب و روی در کشور موجود است می توان از این ظرفیت بالقوه در بالاترین حد خود استفاده کرد و آن را به فعل رساند و گامی موثر را در اقتصاد کشور برداشت .

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *